15:58

PATUTKAH AKU BERSYUKUR???

Aku lapar, tapi mampu aku mendapatkan makanan.

Aku dahaga, tapi dapat aku menghilangkannya,

Aku letih, tapi masih ada peluang untuk aku berehat,

Aku mengantuk, tapi masih ada bantal untuk aku lena

Aku sakit, tapi masih mampu untuk mendapatkan rawatan,

Kadang-kadang,

Aku tiada duit, tapi masih ada sumber untuk mendapatkannya,

Motor @kereta aku rosak, tapi tetap dapat juga aku membaikinya,

Pernah satu ketika,

Aku diuji dengan suatu ujian yang ku rasa berat, tapi tetap juga dapat melaluinya walaupun susah,

Aku dihina dan dimarahi, tapi masih lagi ada orang yang menyanyangi.

Jarang-jarang sekali,

Pernah la juga aku rasa kesepian, tapi masih ada lagi keluarga di sisi,

Rasa macam aku tak dihargai, tapi masih lagi didekati,

Aku sedih, tapi masih lagi ada penghibur hati,

Dan kalau aku mati, TETAP akhirat tempatku berhenti dan SYURGA menjadi IDAMAN HATI.

AKU PATUT BERSYUKUR PADA ILAHI,

Ada orang,

lapar, tapi tidak ada makanan untuknya,

dahaga, tapi hausnya tiada air untuk dihilangkan,

letih, tapi tidak ada masa untuk berehat,

mengantuk, tapi tidak ada bantal untuknya tidur,

sakit tapi tidak mampu mendapatkan rawatan,

Ada juga orang ,

Tidak ada duit, tapi tidak ada sumber untuk mendapatkannya,

Tidak ada kenderaan untuk dinaiki,hanya kaki dijadikan teksi,

PATUTKAH JIKA AKU MASIH TIDAK BERSYUKUR?

Ada orang mereka amat memerlukan sesuatu,tapi tidak mampu untuk memenuhinya.

PATUTKAH AKU MERUNGUT DAN SEDIH BILA DITIMPA MUSIBAH?

KERANA AKU MASIH lagi DIBERIKAN NIKMAT oleh TUHAN ku yang MAHA PEMURAH…

nukilan : Zul Amirul

.